WAŻNA INFORMACJA

RODO

Ogłoszenia
Wiejskie podwórko. Tyle stóp, tyle kroków 14.04.2020


Tyle stóp, tyle kroków

 

Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Na naszym podwórku. D. Zawadzka ( zabawcie się w naśladowanie zwierząt z wiejskiego podwórka).

 

Na naszym podwórku zwierząt jest bez liku.

Konik w stajni, mysz w spiżarni, a kurki – w kurniku.

„Ihaha!” – rży nasz konik.

„Me, me, me”, z kózką w chórku. 

Dobrze nam tu razem na naszym podwórku.

 

Na naszym podwórku jest bardzo wesoło. 

Kurki gdaczą, kaczki kwaczą, piesek biega w koło.

„Kwa, kwa, kwa” – kwacze kaczka.

„Ko, ko, ko” – kurki w chórku. 

Bardzo nam wesoło na naszym podwórku.

 

Na naszym podwórku zwierzęta się czubią. 

Kot mysz łapie, piesek chrapie, lecz wszyscy się lubią.

„Hau, hau, hau” – piesek szczeka. 

„Miau, miau, miau” – z kotkiem w chórku. 

Wszyscy się lubimy na naszym podwórku.

 

 

Poznaliście wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka teraz się zabawcie z piosenką Dziadek fajną  farmę miał

https://youtu.be/30nw6AtuGiQ

 

 

Wydrukujcie zwierzęta i starannie je pokolorujcie będą wam potrzebne do wykonania makiety  Wiejskiego podwórka za kilka dni.



 

 

 

 

Zabawy z długością – jeżeli możecie przygotujcie linijkę,  metr krawiecki lub miarkę stalową.


1.Dzisiaj mamy za zadanie zmierzyć kilka rzeczy w naszym domu.  Mam tylko mały problem: Nie wie jak to zrobić? Zapytajcie dzieci: Czy mają jakiś pomysł?

2. Poznanie starych metod pomiaru długości. Opowiedzcie dzieciom jak to kiedyś ludzie mierzyli różnymi sposobami: stopa za stopą, dłonią, łokciem. Zachęćcie dzieci by tymi sposobami zmierzyły różne rzeczy. Dzieci mierzą dywan, stolik, krzesło itp.

3 Zastanówcie się czy takie pomiaty są dokładne. Spróbujcie zmierzyć długość stołu wybrana miarą (dłonią) najpierw dziecko, następnie rodzic i wyciągnijcie wnioski.

4.  Pokarzcie dzieciom  narzędzia pomiarowe współczesne i dokładne. Obejrzyjcie narzędzia ze stwierdzeniem, iż na każdym są kreski i cyfry: wyjaśnijcie, że tak oznaczają ludzie centymetry Dzieci oglądają narzędzia i opisują je. Zastanówcie się - czy centymetr na miarce krawieckiej i linijce jest takiej samej długości?  Pozwólcie dzieciom zmierzyćróżne przedmioty, porównajcie długości

 

 

5.Opowiadanie – zagadka  „Mrówka kupuje działkę”

Opowiadanie O mrówce która chciała kupić działkę. Szukała i znalazła działkę która jej się bardzo podobała. Właścicielem działki był słoń. Słoń kazał wymierzyć działkę mrówce stopami. Dlaczego tak kazał słoń a nie mierzył sam?  Odpowiedź na pytanie: dlaczego mrówka nie kupiła działki od słonia”

 

  

 

 

Zadania dla Motylków

Nowe Przygody Olka i Ady,  Litery i liczby część 2, str. 62-63